Scroll Top

Witamy Novaturas na warszawskim parkiecie

21 marca do grona spółek notowanych na GPW dołączył Novaturas, największy operator turystyczny w krajach bałtyckich. NBS miał przyjemność uczestniczyć w tej podróży jako główny doradca PR, odpowiadając za przygotowanie i realizację kampanii wspierającej IPO.

Novaturas zadebiutował równolegle na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na Nasdaq w Wilnie, a poprzedzająca debiut oferta publiczna akcji Spółki została przeprowadzona na trzech rynkach: w Polsce, na Litwie i w Estonii. Wartość oferty wyniosła ponad 22 mln EUR (ok. 93 mln zł). Tym samym była to pierwsza znacząca oferta publiczna na Litwie od 2010 r.

NBS odpowiadał za przygotowanie i realizację kompleksowej kampanii informacyjno-promocyjnej wspierającej IPO, w tym za koordynację działań na Litwie i w Estonii.

Funkcję globalnego koordynatora oraz współprowadzącego księgę popytu pełnił Dom Maklerski PKO Banku Polskiego. Współprowadzącymi księgę popytu byli także: Trigon Dom Maklerski oraz Swedbank. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego ponadto pełnił rolę oferującego w Polsce, natomiast Swedbank – na Litwie i w Estonii.

Kim jest debiutant?

Novaturas jest największym touroperatorem w krajach bałtyckich, obecnym na rynku od 18 lat. Zróżnicowana oferta Spółki obejmuje m.in. zorganizowane wczasy do ponad 30 miejsc na całym świecie. Sprzedaż odbywa się dzięki współpracy z ponad 400 agencjami turystycznymi, we własnych biurach sprzedaży, a także on-line. Strategia Spółki koncentruje się na umacnianiu wiodącej pozycji na atrakcyjnych, rosnących rynkach turystycznych Litwy, Łotwy i Estonii. Duży potencjał dalszego wzrostu oferuje także Białoruś, gdzie Novaturas rozpoczął już sprzedaż swoich produktów.

Efektywny model biznesowy Grupy Novaturas zapewnia rentowny i dynamiczny wzrost oraz umożliwia wypłatę regularnej dywidendy. W 2017 r. przychody Grupy wzrosły o blisko 40% r/r, do ponad 141 mln EUR. EBITDA w tym okresie sięgnęła 10,6 mln EUR, a zysk netto 8,2 mln EUR, co w obu przypadkach oznacza niemal dwukrotny wzrost w porównaniu z 2016 r.

Od 2007 r. głównym akcjonariuszem Spółki jest Central European Tour Operator S.a.r.l., podmiot należący do funduszu Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors – jedną z największych firm private equity w Europie Środkowo-Wschodniej.

Najnowsze wiadomości z NBS
Clear Filters

15 grudnia na głównym rynku GPW w Warszawie zadebiutowała Grupa Murapol. NBS odpowiadał za przygotowanie i realizację kampanii informacyjno-promocyjnej wspierającej IPO.

1 sierpnia 2023 roku rozpoczęliśmy kompleksową obsługę Grupy Dom Development, największego dewelopera mieszkaniowego w Polsce. Współpraca obejmie komunikację korporacyjną Grupy, PR produktowy, a także relacje inwestorskie.

Norweska grupa Hydro sfinalizowała przejęcie Alumetalu, polskiego producenta wtórnego aluminium. Mieliśmy przyjemność pracować przy tej transakcji, realizując kampanię informacyjno-promocyjną wspierającą ogłoszone przez Hydro publiczne wezwanie na wszystkie akcje Alumetalu.